Právě čtete: Proč zrovna vy?
Sdílejte článek:

Proč zrovna vy?

Jak odpovídají prezidentští kandidáti na základní marketingovou otázku?

Proč zrovna vy? Proč bychom si měli vybrat právě vás? To je základní otázka v marketingu. Každá značka, firma by na ni měla být připravena. Kdo na ni dokáže odpovědět konkrétně, relevantně, uvěřitelně a bez floskulí, mívá půl marketingu hotovo.

Odpovědět na otázku proč zrovna já/my/naše firma není snadné. Dobrá odpověď rezonuje se zákazníky a odlišuje se od konkurence. Vychází z podstaty značky.

Jak na tuto otázku reagují kandidáti v prezidentských volbách 2023?

Jak využili této příležitosti? Jak konkrétní důvody “proč oni” uvedli? Nechávám bez komentáře. Posuďte sami:

Kandidát A:

Protože nabízím politiku, která stojí za to, aby byla nabídnuta...

Kandidát B:

Protože mám co nabídnout ... protože mám program .... protože mám zkušenost...

Kandidát C:

Protože jsem mladý, na vrcholu sil a plný energie, mám vystudovaný matfyz a ekonomii na FSV a dokázal jsem vybudovat z nuly IT firmu a dělal jsem 21 let v médiích ve sportovní redakci.

Kandidát D:

Protože mám nejvíc zkušeností, jsem nezávislý, nejsem loutka žádných byznysových a lobbistických zájmů, nemusím se to učit...

Kandidát E:

Protože Andrej Babiš je nebezpečí pro demokracii...

Kandidát F:

Protože mám České republice co dát a jsem o tom přesvědčen...

 

 

Poznáte kdo je kdo? Nápověda na konci článku 🙂

Pod čarou:

Odposlechnuto z podcastů Čestmír Strakatý a Prostor X. Čestmír většině kandidátů tuto otázku položil.
Nenašel jsem místo, kde by tuto otázku dostala Danuše Nerudová, proto jsem ji nezařadil.
Generál Pavel dostal trošku jinou otázku: "Proč jste se rozhodl kandidovat" a nikoli "Proč byste měl být prezidentem", tak pardon za zkreslení.
Čestmír Strakatý nedělal rozhovory s Jaroslavem Baštou a Tomášem Zimou.

Uhodli jste jednotlivé mluvčí?

A: Marek Hilšer, B: Pavel Fischer, C: Karel Diviš, D: Andrej Babiš, E: Petr Pavel, F: Josef Středula

 

Kdo má dobré "proč"?

No přece Andrej Babiš. Akorátže to jeho proč stojí na parádní manipulaci: On skutečně není loutka lobistických zájmů. On sám je lobistický zájem.