Právě čtete: Copyfail #1: TO, kterému můžete věřit!
Sdílejte článek:

Copyfail #1: TO, kterému můžete věřit!

Při přesvědčování předkládají firmy zákazníkům roztodivné věci k uvěření. V tomto příspěvku se podíváme blíže na jednu oblíbenou perlu marketingové bezradnosti, kdy se firma ani nesnaží předkládat nic k uvěření a prostě nám řekne, abychom jí věřili. Používáte takový nebo podobný slogan? Tady máte krátké shrnutí o tom, co to o vás říká a proč byste to fakt dělat neměli.

Je skoro folklór mezi textaři dělat si srandu z reklamních formulek typu "Víc než TO" (doplňte Restaurant, Dovolená, Kolo, Pero...). Měl jsem tuto formulku už za mrtvou, ale kupodivu každou chvíli na nějaké "více než" narazím. Ale jsou další nesmrtelné formulky. Třeba perla marketingové bezradnosti "TO, kterému můžete věřit".

Myslím, že tohle by žádná společnost o sobě říkat neměla. Ani o svém produktu! Reakce kohokoli, kdo přemýšlí a vnímá, je podobná některé z těchto možností:

První možnost:   "Dodnes mě nenapadlo, že bych tomu nevěřil..."
A rozjíždí se mu série asociací. U Veolie (alias Pražských vodovodů) si hned vzpomene na občany pražských Dejvic, kteří na jaře 2015 věřili a pak se jich tisíce přiotrávily a týden jim bylo zle. U iDnes si uvědomí, kdo noviny vlastní. Třeba já, poté co jsem viděl tyto perly, koupil jsem si bakteriální filtr na vodu a začal navštěvovat jiné zpravodajské servery.

Druhá možnost:  "Tak to by mě zajímalo, proč zrovna tobě bych měl věřit...?"
A odpoví si: "Nevím, takže fakt nevěřím".

Třetí možnost: Nejpravděpodobnější je, že tato sdělení publikum prostě nevnímá. Bere je jako součást vizuálního znečištění, a tyto firmy podvědomě trestá tím, že jejich sdělení ignoruje.

Takový způsob komunikace sice usvědčuje firmy z neschopnosti přinést pádné a přesvědčivé argumenty, ale to ještě není to největší zlo. Tím je disrespekt k publiku. Co si o nás sakra myslí, když nám předkládají takové věci? Raděj nemyslet. A představuji si, jak manažer v jednačce uzavře diskusi rázným rozhodnutím: "Prostě takhle to těm blbečkům bude stačit, a nese***te se s tím".

Je to manipulativní a ne-gentlemanské. A prosím všimněte si, že gentleman o sobě nikdy neřekne: "Já jsem důvěryhodný člověk". Ale vždy se tak chová a každý to o něm ví.

Takže pokud nepovažujete svoje zákazníky za idioty nebo nejste idioti sami, raděj se těmto obratům vyhněte.

 

 

Užijte si další perly, kterým určitě uvěříte
 

Super! A proč bych měl?

 

Půjčka? Vážně? O důvěryhodnosti této nabídky vypovídá, že během doby, která uplynula mezi objevením této perly na internetu a napsáním článku, prezentace firmy zmizela...

 

Prohlašuji, že věřím těmto hodinkám, že to jsou hodinky!

Update září 2021

Že se ve volbách objevují neskutečné výkřiky nikoho nepřekvapí, od demokratické rozumné koalice to zamrzí,

Nakonec marketeři koalice nepřišli na nic chytřejšího. Škoda.