Jak pomoci inovativnímu osvětlení překonat překážky na trhu
Spectrasol je výrobce osvětlení založený světelným vizionářem Hynkem Medřickým a dvěma Daniely - Jesenským a Štěpánem. Hynek se osvětlením a účinky světla na lidský organismus zabývá celý svůj profesní život.
V době, kdy jsme se potkali, měli za sebou úspěšný vývoj svého pro-kognitivního světelného zdroje a řadu úspěšných realizací.
Hynek Medřický sám je influencerem v oblasti osvětlení a je velmi aktivní ve veřejném prostoru. Jeho osobní vystupování je velmi přesvědčivé. Avšak prezentace firmy Spectrasol přesvědčivost teprve vytvářela.
Zakladatelé potřebovali firmě vtisknout nové momentum a cítili, že jejich stávající komunikace potřebuje změnu. Přemýšleli o redesignu, o novém webu a o obsahu pro změněnou komunikaci.
Skvělý produkt potřebuje překonat překážky na trhu: zvyky, mýty a neznalosti
Prokognitivní osvětlení má fantastické účinky na soustředění, únavu, a vůbec mentální pohodu. Na trhu naráží na několik druhů překážek.
Zvyky: Lighting industry se po nástupu LED zdrojů stabilizoval při sledování parametrů jako je intenzita osvětlení, teplota světla a energetická účinnost. Biologické účinky světla a wellbeing není zvykem do projektů zahrnovat.
Mýty: Mezi lidmi panuje názor, že bílé světlo (o teplotě 4500 K a více) je nepříjemné a že příjemnější a zdravější je tedy teplejší světlo (do 3000 K). Avšak nepříjemnost a ostrost světla nezpůsobuje vysoká barevná teplota, ale nevyvážené spektrum se škodlivými modrými složkami. Typickými pro běžné LED zdroje.
Neznalost: O přímém vlivu světla (i umělého) na tělesné rytmy a pochody sice věda přináší důkazy již mnoho let, ale součástí obecného povědomí to stále nejsou. Pro mnoho lidí to zní fantasticky až neuvěřitelně.
Těmto výzvám čelili poměrně těžkopádnou webovou prezentací a nesoustavnými komunikačními aktivitami.
Aby komunikace přesvědčovala a podporovala kredibilitu
Ale pokud má web (i jakákoli komunikace) přesvědčit, musí odpovídat na otázky (1) co je v tom pro mě, (2) v čem je to lepší než jiné konkurenční TO a (3) proč bych tomu měl věřit.
Z původní prezentace se odpovědi na (1) a (3) dolovaly obtížně.
Dlouhé textové bloky, grafy a obrázky bez kontextu. Všechny informace tam byly, ale návštěvník musí pracně zkonzumovat velké množství obsahu, aby se dozvěděl ty klíčové informace.

I při malé pozornosti a skákání po titulcích si návštěvník podstatu informace odnese.
Postupně odhaluje klíčové informace a zatahuje návštěvníka do děje (viz další kapitola SEKVENCE pro Spectrasol)
