Spectrasol

Jak pomoci inovativnímu osvětlení překonat překážky na trhu

Spectrasol je výrobce osvětlení založený světelným vizionářem Hynkem Medřickým a dvěma Daniely - Jesenským a Štěpánem. Hynek se osvětlením a účinky světla na lidský organismus zabývá celý svůj profesní život.

V době, kdy jsme se potkali, měli za sebou úspěšný vývoj svého pro-kognitivního světelného zdroje a řadu úspěšných realizací.

Hynek Medřický sám je influencerem v oblasti osvětlení a je velmi aktivní ve veřejném prostoru. Jeho osobní vystupování je velmi přesvědčivé. Avšak prezentace firmy Spectrasol přesvědčivost teprve vytvářela.

Zakladatelé potřebovali firmě vtisknout nové momentum a cítili, že jejich stávající komunikace potřebuje změnu. Přemýšleli o redesignu, o novém webu a o obsahu pro změněnou komunikaci.

Skvělý produkt potřebuje překonat překážky na trhu: zvyky, mýty a neznalosti

Prokognitivní osvětlení má fantastické účinky na soustředění, únavu, a vůbec mentální pohodu. Na trhu naráží na několik druhů překážek.

Zvyky: Lighting industry se po nástupu LED zdrojů stabilizoval při sledování parametrů jako je intenzita osvětlení, teplota světla a energetická účinnost. Biologické účinky světla a wellbeing není zvykem do projektů zahrnovat.

Mýty: Mezi lidmi panuje názor, že bílé světlo (o teplotě 4500 K a více) je nepříjemné a že příjemnější a zdravější je tedy teplejší světlo (do 3000 K). Avšak nepříjemnost a ostrost světla nezpůsobuje vysoká barevná teplota, ale nevyvážené spektrum se škodlivými modrými složkami. Typickými pro běžné LED zdroje.

Neznalost: O přímém vlivu světla (i umělého) na tělesné rytmy a pochody sice věda přináší důkazy již mnoho let, ale součástí obecného povědomí to stále nejsou. Pro mnoho lidí to zní fantasticky až neuvěřitelně.

Těmto výzvám čelili poměrně těžkopádnou webovou prezentací a nesoustavnými komunikačními aktivitami.

Aby komunikace přesvědčovala a podporovala kredibilitu

Ale pokud má web (i jakákoli komunikace) přesvědčit, musí odpovídat na otázky (1) co je v tom pro mě, (2) v čem je to lepší než jiné konkurenční TO a (3) proč bych tomu měl věřit.

Z původní prezentace se odpovědi na (1) a (3) dolovaly obtížně.

Předtím
Stará prezentace byla plná technických a chronobiologických pojmů bez zakotvení v kontextu čtenáře/návštěvníka. Jakoby chtěli návštěvníka přesvědčit množstvím a odborností. A říct mu všechno hned a najednou.
Dlouhé textové bloky, grafy a obrázky bez kontextu. Všechny informace tam byly, ale návštěvník musí pracně zkonzumovat velké množství obsahu, aby se dozvěděl ty klíčové informace.
Potom
Nová prezentace organizuje sdělení do krátkých, dobře zkonzumovatelných celků.
I při malé pozornosti a skákání po titulcích si návštěvník podstatu informace odnese.
Postupně odhaluje klíčové informace a zatahuje návštěvníka do děje (viz další kapitola SEKVENCE pro Spectrasol)
Další případovka

Case study