Právě čtete: Jak uvést inovativní produkt na konzervativní trh
Sdílejte článek:

Jak uvést inovativní produkt na konzervativní trh

Escube case study

Uvést značku na trh je krásný, ale taky velmi komplexní úkol. Jako jeho řešitel jste zpravidla v nesnadné pozici: klient chce typicky hlavně skvělé logo a design, protože „všechno ostatní“ už má nějak sepsané. Vy přitom víte, že to „všechno ostatní“ je pro úspěch veškerého snažení naprosto klíčové. A taky že sepsané není zdaleka „všechno“.

V případě nového multifunkčního půdního prostředku Escube jsme navíc vstupovali na poměrně konzervativní a jasně rozdělený trh s přípravkem, který se svým principem fungování vymyká, což kladlo o to větší důraz na uvěřitelnou (a pochopitelnou) argumentaci.

Positioning

Escube je výsledkem několikaletého výzkumu v oblasti nano- a biotechnologií a charakterem jde vlastně o high-tech produkt. Jeho největším přínosem je kombinace více účinků, k jejichž dosažení dosud bylo potřeba několik přípravků. Pro zemědělce a management zeleně jednoznačná výhoda, pro positioning a komunikaci trochu oříšek. Zavedené kategorie (hnojiva, kondicionéry apod.) nešlo dost dobře použít, positioning ve stylu „víc než hnojivo“ a „chytré hnojivo“ jsme klientovi rozmluvili – a nakonec našli shodu na kombinaci označení „multifunkční půdní přípravek“ (v prezentačních materiálech) a „smart soil solutions“ (v taglinu).

   

Podstata výrobku v jedné větě

Aby byli zákazníci v tomto segmentu ochotní vyzkoušet něco nového, bylo potřeba dostat do jedné věty, v čem je novinka skvělá a jaké benefity přináší. Tady se ukázalo, jak důležité je dobře se ptát. Jen z dodaných podkladů bychom revolučnost Escube nevydestilovali – to nejpodstatnější zaznělo „mezi řečí“ při osobních konzultacích.

Jak na design hi-tech produktu, který vyzdvihuje šetrnost k přírodě

Do komunikace značky jsme vedle technologické sofistikovanosti potřebovali dostat ještě jinou přednost Escube – ekologickou šetrnost a certifikaci pro využití na produkci biopotravin. Vizuální identitu produktu jsme proto podřídili tomu, aby podrhla organický a ekologický ráz produktu a vyvolávala pozitivní emoce.

Design loga tak odkazuje k základnímu určení přípravku – zelená barva a motiv lístku k rostlinám a produkci zelené hmoty, modrá plocha ke schopnosti zadržovat vodu. Přírodnímu vyznění pak výrazně pomáhá akvarelová stylizace etiket, která se propisuje i na webu a uvnitř tištěných produktových listů.